2011-07-29 | 09:20:07

Utrustning

Fick Marco och Inter ridna igår morse, sen när Aho skjutsade hem mig så red vi Zonett, Mira, O'boy och Lillinter!! Jag som fick för mig att Rebecka skulle rida Oboy, det gick ju bra tills dom börja trava.. Såg redan ifrån början att han laddade rejält, men inte visste jag att han skulle vara så busig. Tvärstanna, sen världens bockningar så hon ramla av...... Som tur red vi i paddocken, men hon fick byta med mig och rida fina Miraaa. Han gjorde inte ett piss, försökte ett antal gånger som när vi "hoppade" ett hinder. Men sitter liksom fastklistrad så det är ju ett plus :D sen red hon Zockan och jag Lillinter, som tur va. Men de gick suuuuperbra för dom, Lillinter tjaffsade bara helatiden.. Jättetråkigt faktiskt, men tillslut gav han sig LITE ;)

Lite mer av vad jag köpte igår
JW vita ridbyxor - 689 kr
Rosa kingslandstrumpor - 199 kr
Dressyr rosett till håret - 79 kr
JW luva, Swedish Flag - 219 kr
Sololja - 50 kr
Någon svartvit tröja - 199 kr
En gammal bild, fick bäst stil där på den dagen av alla ekipage.. Hela 58 stil, så det är inte din eller hästens utrustning som måste vara snygg eller passa det är bara en modesak som många vill följa. En grå/brun hjälm, en blå väst och några stövlar ifrån hööks hade jag :) Att jag bytte var för att hjälmen blev för liten, västen för liten och stövlarna för stora. Att det sedan bara blev svart till mig, just den där John Withaker hjälmen och likadan väst som jag hade fast svart, va bara för att min mamma och pappa tyckte jag förtjänade det. Vi sålde ju såklart det andra, och alla grejer som vi köpte blev då nästan gratis. Menar bara att dom som inskaffar sig allt möjligt dyrt, måste bara ha märke osv. inte ens kan rida? Bara sitter och åker och sedan slår hästen och straffar den hur mycket som helst för att den inte vill hoppa, det är inte okej. Och deras föräldrar bara fortsätter och fortsätter köpa, gränser har ni inte hört talas om?

Nu skrev jag inte det för att alla med dyra grejer ska ta åt sig, finns dom med dyr utrustning som rider perfa. Men många som jag sett är helt galna när dom rider och då har dom sin dyra utrustning på sig för att se proffsiga ut.. sen är dom inte ens de :PppPPP

Emma, du behöver inte ens läääsa texten och inte du heller Paulina haha. Loveu!
6 Kommentarer
e m m a o l s o n ♥:

sv; tack! :D

2011-07-29 | 10:46:21
URL: http://eeolson.blogg.se/
juliasivén:

sv till yohanna: SJÄÄÄLVKLART! :D

2011-07-29 | 12:16:12
URL: http://pponnybrudar.blogg.se/
Lina Jonsson:

Fin blogg 1 :D

2011-07-29 | 19:22:36
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Lina Jonsson:

SV: Tack & Varsågod!



Hoppning, sj ?? (:

2011-07-29 | 19:50:20
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
juliasivén:

dom är grymt snygga! :D<3

ska vi göra ett länkbyte? :D <3<3

2011-07-30 | 10:42:42
URL: http://pponnybrudar.blogg.se/
josephine&mistral:

åååh, fin bild på dej och din häst!:D<3

2011-07-31 | 09:39:35
URL: http://skimmelligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: