2011-08-29 | 10:33:09

5 provridningar senare!

Nu är det måndag och jag skolkar, hah! Passar på att skriva ett inlägg innan jag drar mig upp till bussen.
I lördags var jag ju som sagt och provred ett 9årigt sto, henne kan jag nu avskriva.. Hon är ingen häst för mig, 9 år och så pass oriden, nej tack..
Igår var jag i väg på en riktig provriddningstripp! Först åkte vi till askersund och där provred jag ett 10 årigt sto, hon har gått med föl i 4 år men innan dess tävlat 130 utan att ha varit i en enda bom någonsin på tävling. Jag blev väldigt glatt överraskad när jag red henne och insåg att hon var jätte mjuk, lätt i munnen och för skänkeln! Fick tyvärr inte prova henne på hinder i och med att hon inte har de rätta musklerna. Men vi löshoppade henne innan jag hoppade upp och höjde upp till 130, hon hoppade som en tiger och var väldigt försiktig av sig, vilket jag gillar!
Sedan åkte vi vidare till Norsholm där det fanns två ston, hel systrar på 5 respektive 6 år gamla. Trots att de var helsystrar så var de som natt och dag att rida! 5 åringen var mer som en ponny, tuffade på med bestämda steg ochgick fram överallt. Vid för höga krav så tjurar hon ihop. 6åringen var mer nervösoch känslig. En enmanshäst som avskydde ryttarbyten..Beridaren sa till mig efter att jag var klar att jag var den som ridit henne bäst av de nya ryttarna som hon hade satt upp. Hoppade 6 åringen lite mer än 5 åringen. Med 6åringen slutade jagpå en oxer som låg på ca 110. Hon hoppade bra men hon hade inte det rätta hopphuvudet som jag söker..
Åkte sen vidare till Skänninge, där fanns det ett 10 årigt sto som gått 120. Hon var rätt stor och tung. Hoppade räcke och oxer på 120 utan problem. Var bara det att få med sig galoppen i svängen som var lite problem. Men när jag väl fick med galoppen så hoppade hon bra!

Svåra beslut att fatta, men det ska fattas!
Bjuder kanske på lite bilder och annat smått och gott om ni är snälla!!


puss
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: